تشریح عملکرد معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان سمنان در سال 1402

به گزارش خبرگزاری گزارشگر آی تی استان سمنان، مدیرکل بهزیستی استان از تشریح اهداف، عملکرد و ارایه خدمات حوزه توانبخشی به بزرگترین اقلیت جامعه(افراد دارای معلولیت) در سطح استان در سال 1402خبر داد.

دکتر منطقی تعداد افراد دارای معلولیت شناسایی شده و تحت حمایت بهزیستی در استان را 14 هزار و 600 نفر در قالب پرونده 1917 نفر بینایی، 5983 نفر جسمی و حرکتی، 3562 نفر ذهنی، 1794 نفر روان، 1776 نفر شنوایی و 1137 نفر صوت و گفتار، تکاملی 227، شناختی 130 عنوان کرد و اظهار داشت: توانمندسازی افراد دارای معلولیت در رسیدن به استقلال نسبی در تمامی امور اجتماعی، اقتصادی و فردی هدف اصلی فعالیت های معاونت توانبخشی بهزیستی استان است.

وی با اشاره به کمک هزینه مصوب به معلولین در سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه حق پرستاری ماهانه به معلولان ضایع نخاعی به تعداد 375نفر، سالمندان و بیماران روانی مزمن درخانواده یک هزار و 111نفر، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز غیر دولتی ویزیت در منزل340نفر، سالمندان وبیماران روانی مزمن در مراکز غیردولتی شبانه روزی 650نفر، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز غیر دولتی مراقبت در منزل140نفر، سالمندان و بیماران روانی مزمن به معلولین مجهول الهویه231نفر، درمان و بهبود تغذیه کودکان مبتلا به بیماری های متابولیک28نفر، درمان معلولان دارای اختلالات دهانی بلع و تغذیه به تعداد 28 نفر خبرداد و به پرداخت اعتبار جهت خرید وسایل توانبخشی به 10897نفر، کمک هزینه های ویژه معلولین(درمان) به یک هزار و 134نفر، اندام های مصنوعی به معلولین تحت پوشش 187نفر، خدمات توانپزشکی 586نفر، کاشت حلزون و تربیت شنیداری56 نفر، وسایل توانبخشی 447نفر، وسایل بهداشتی به معلولین بسترگرا یگ هزار و 352 نفر، ارتقای توانمندی معلولان و بیماران روانی مزمن120 نفر نیز اشاره کرد.

محمود منطقی در ادامه گزارش خود از فعالیت های حوزه توانبخشی بهزیستی استان در سال گذشته با اشاره به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان معلول به تعداد 955نفر، پرداخت هزینه مناسب سازی منزل و خودرو به 288 نفر و صدور پلاک ویژه خودروی معلولین به 12 نفر خاطر نشان کرد: از دیگر پرداختی ها به جامعه هدف در این حوزه پرداخت کمک هزینه به معلولان روستایی تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی برجامعه به تعداد سه هزار و 715نفر، مستمری ماهانه به معلولان نیازمندسیزده هزار و 66نفر، توانبخشی و آموزش معلولان در مراکز غیردولتی روزانه 905نفر، ایاب ذهاب معلولیت 992نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در سال گذشته برای دو هزار و 923 نفر از معلولین تشکیل پرونده کمیسیون پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت و برای 57 نفر نیز کمیسیون معافیت سربازی برگزار شده است. همچنین معافیت مالیاتی برای افراد دارای فرزند معلول به تعداد 7 نفر و کاهش ساعت کاری و طرح نیمه وقت بانوان برای 8 نفرنیز صادرشد.

منطقی در پایان : ضمن تقدیر و تشکر از همت، مسیولیت پذیری، تلاش صادقانه و تدابیر ارزشمند یکایک همکاران محترم بهزیستی استان سمنان اعم از همکاران ستادی و شهرستانی، مددکاران، روانشناسان، شرکای اجتماعی بهزیستی امیدوارم که تاییدات الهی، همواره قرین راهتان باشد.

46

تشریح عملکرد معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان سمنان در سال 1402

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشریح عملکرد معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان سمنان در سال 1402" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشریح عملکرد معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان سمنان در سال 1402"، کلیک کنید.