دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه اندازی می شود

رنجبران:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه اندازی می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: امسال دانشکده هوش مصنوعی در این دانشگاه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گزارشگر آی تی، آرش رنجبران رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال 1361 تاسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با 33 واحد و مرکز بیش از یک هزار و 450 هییت علمی و بیش از 63 هزار نفر دانشجو دارد و یک هزار و 900 کارمند یکی از بزرگ ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود 600 هییت علمی 30 هزار دانشجو و حدود یک هزار کارمند به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود 40 درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسیله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسایل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه های مختلف و استخراج مسایل این حوزه ها و پایان نامه ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود 30 درصد پایان نامه های ما به سمت حل مسایل کشور هدایت می شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تاکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسیله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده های موضوعی کرده است. در حوزه های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری های صنعتی اسفندماه 1402 در واحد تبریز به عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری های صنعتی کشور راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه اندازی می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه اندازی می شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه اندازی می شود"، کلیک کنید.